alphabetic list of serialssubject list of serialsserials search author indexsubject index
Library collection

Database : article
Search on : CASAGRANDE, CLEDES ANTONIO [Author]
References found : 9 [refine]
Displaying: 1 .. 9   in format [ISO 690]

page 1 of 1


   1 / 9
select
to print
 Juliano, Kátia Renata Quinteiro et al. DESAFIOS E ESTRATÉGIAS DE UM GRUPO DE EDUCADORAS DE ESCOLA PÚBLICA DURANTE O PERÍODO DE ENSINO REMOTO NA PANDEMIA. Eccos Rev. Cient., Out 2023, no.67. ISSN 1983-9278


   2 / 9
select
to print
 Flores, Cristine Gabriela de Campos, Gomes, Luana Barth and Casagrande, Cledes Antonio Abordagens das culturas indígenas na Educação Básica brasileira: reflexões para um ensino intercultural. Práxis Educativa, 2022, vol.17. ISSN 1809-4309


   3 / 9
select
to print
 Casagrande, Cledes Antonio and Hermann, Nadja Formação e homeschooling: controvérsias. Práxis Educativa, 2020, vol.15. ISSN 1809-4309


   4 / 9
select
to print
 Sarmento, Dirléia Fanfa and Casagrande, Cledes Antonio Processos constitutivos das políticas educacionais no âmbito municipal: a pesquisa-ação colaborativa como postura epistemológica, metodológica e política. Práxis Educativa, Dez 2014, vol.09, no.02, p.531-552. ISSN 1809-4309


   5 / 9
select
to print
 Casagrande, Cledes Antonio and Boufleuer, José Pedro A educação e a tarefa de formação da cultura, da solidariedade e da personalidade. Educação. Porto Alegre, Abr 2018, vol.41, no.1, p.135-144. ISSN 1981-2582


   6 / 9
select
to print
 Casagrande, Cledes Antonio. Sobre filosofia e educação: racionalidade, diversidade e formação pedagógica. Educação. Porto Alegre, Dez 2010, vol.33, no.03, p.227-229. ISSN 1981-2582
    · text in portuguese


   7 / 9
select
to print
 Casagrande, Cledes Antonio. Interacionismo simbólico, formação do self e educação: uma aproximação ao Pensamento de G. H. Mead. Educ. Filos., Jun 2016, vol.30, no.59, p.375-403. ISSN 1982-596x


   8 / 9
select
to print
 Silva, Ana Paula Oliveira da, Casagrande, Cledes Antonio and Trezzi, Clóvis FORMAÇÃO ÉTICO-ESTÉTICA NO ENSINO FUNDAMENTAL: COMPREENSÕES E IMPLICAÇÕES AO FAZER DOCENTE. Contrapontos, Ago 2022, vol.22, no.2, p.89-107. ISSN 1984-7114


   9 / 9
select
to print
 Pauly, Evaldo Luis, Casagrande, Cledes Antonio and Corbellinil, Marcos Antonio Entre omissão, desconhecimento e reconhecimento: João Batista de La Salle na pesquisa em educação no Brasil. Rev. Bras. Educ., 2018, vol.23. ISSN 1413-2478


page 1 of 1
   


Refine the search
  Database : article Advanced form   
Search for : Free form    Basic form

    Search in field  
1  
2
3
 
           



Search engine: iAH powered by WWWISIS

BIREME/PAHO/WHO - Latin American and Caribbean Center on Health Sciences Information