Tema em destaque |
| |
| · The New Law of Directives and National Educational Bases: a new university reform. Cury, Carlos Roberto Jamil
|
| |
| · The new higher education reform in Brazil: logic reconstructed Cunha, Luiz Antônio
|
| |
| · Scholarship policies, advancement and titling of masters and doctoral candidates: from the humanities to the natural sciences. Velloso, Jacques; Velho, Léa
|
| |
| · Latin American University: from the "Casillero vacío" to the socially sustainable scenario Guadilla, Carmen García
|
| |
Outros temas |
| |
| · Early childhood education: the debate and research Campos, Maria Malta
|
| |
| · Strong and weak points of the new consensus on education Garretón, Manuel Antonio
|
| |
| · New social technologies, educational reform and teacher training Davini, Maria Cristina
|
| |
Relatos de experiência |
| |
| · Ciências no ensino fundamental Carvalho, Anna Maria Pessoa de
|
| |
| · Participação em projeto de pesquisa: uma via de formação do pesquisador Almeida, Laurinda Ramalho de; Mahoney, Abigail Alvarenga; Moroz, Melania; Gioia, Paula Suzana; Silva, Sylvia Helena S.
|
| |
Resenhas |
| |
| · A nova lei da educação Martins, Angela Maria
|
| |
| · Ide por todo mundo: a província de São Paulo como campo de missão presbiteriana (1869-1892) Souza, Rosa Fátima de
|
| |
| · Gestão educacional e descentralização: novos padrões Maia, Eny Marisa
|
| |
| · Violência de gênero: poder e impotência Whitaker, Dulce Consuelo Andreatta
|
| |
| · Pedagogia, pedagogos e formação de professores: busca e movimento Libâneo, José Carlos
|
| |
Destaque Editorial |
| |
| |
| |