SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue30A escola, a criança culturalmente marginalizada e a comunidadeCursos de pedagogia: o que oferecem e como são avaliados pelos alunos author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Share


Cadernos de Pesquisa

Print version ISSN 0100-1574

Abstract

ROSENBERG, Lia; BARBOSA, José Juvêncio; PARRA, Márcia Letícia de Vasconcelos  and  CARBONE, Célia Regina. Publicações para o professor: um estudo de caso. Cad. Pesqui. [online]. 1979, n.30, pp.57-64. ISSN 0100-1574.

In this paper the authors intended to analyse a teacher's magazine named "Revista Escola", published between 1972 and 1974. The analysis suggestes that the teachers have an instrumental role in the school and as such they are supposed not to stablish a causal link between their behaviorand the social constraints.

Keywords : Revista Escola; Análise de conteúdo; Periódico.

        · abstract in Portuguese     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )