SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 issue40Breve comparação entre o financiamento da educação pública no Brasil e nos Estados UnidosA formação dos professores e a questão da educação das crianças das camadas populares author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Share


Cadernos de Pesquisa

Print version ISSN 0100-1574

Abstract

MOREIRA, Marcos A.; SOUSA, Célia M.S.G. de  and  SILVEIRA, Fernando L. da. Organizadores prévios como estratégia para facilitar a aprendizagem significativa. Cad. Pesqui. [online]. 1982, n.40, pp.41-53. ISSN 0100-1574.

This paper presents a review of the literature concerning advance organizers and a description of two experiments in physics teaching using this type of instructional strategy. Based on this review, the research findings of these experiments are interpreted and possible effects of the sematerials on the learner's performance are discussed.

Keywords : Ensino de Física; Processo de ensino-aprendizagem; Psicologia da educação.

        · abstract in Portuguese     · text in Portuguese     · Portuguese ( pdf )