Editorial |
| |
| |
| |
Artigos |
| |
| · Teachers' Professional understanding and university knowledge: elements for an epistemology of professional of teachers and its consequence regarding teacher training Tardif, Maurice
|
| |
| · Evaluation of scholastic achievement: a model adopted by the State of São Paulo Espósito, Yara Lúcia; Davis, Claudia; Nunes, Marina Muniz Rossa
|
| |
| · São Paulo teachers' organization: crisis, collective identity and gender relations Vianna, Cláudia
|
| |
| · Hypotheses on the relations among social movements, youth and education Sposito, Marília Pontes
|
| |
| · An appraisal on movements of indigenous people in Brazil and the education issue: how these relate to autonomy, schools and constructing citizenship Silva, Rosa Helena Dias da
|
| |
Espaço aberto |
| |
| · Ethics, multiculturalism and education: any possible links? Franco, Monique; Oliveira, Renato José de; Canen, Ana
|
| |
Notas de pesquisa |
| |
| · Políticas nacionais de educação e suas repercussões nas políticas e práticas locais Fávero, Osmar; Horta, José Silvério Baía; Neves, Lúcia; Lugão, Maria Beatriz; Nunes, Clarice; Figueiredo, Haydée da Graça; Paixão, Léa Pinheiro; Semeraro, Giovanni
|
| |
Resenhas |
| |
| · Le pari des sciences de l'éducation Smolka, Ana Luiza Bustamante
|
| |
| · Infância no sótão Paulilo, André Luiz
|
| |
| · Infância e ilusão (psico)pedagógica: escritos de psicanálise e educação Voltolini, Rinaldo
|
| |
Notas de leitura |
| |
| · Dicionário de educadores no Brasil: da Colônia aos dias atuais Fávero, Maria de Lourdes de Albuquerque; Britto, Jader de Medeiros
|
| |