SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 número03Autonomia e financiamento das IFES: desafios e ações índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Avaliação: Revista da Avaliação da Educação Superior (Campinas)

versión impresa ISSN 1414-4077

Resumen

MOREIRA, Maria Lígia  y  VELHO, Lea. Pós-graduação no Brasil: da concepção “ofertista linear” para “novos modos de produção do conhecimento” implicações para avaliação. Avaliação (Campinas) [online]. 2008, vol.13, n.03, pp.625-645. ISSN 1414-4077.

Considering the emergence of new means of knowledge production and the importance of training human resources to work in scientific and technological activities, this paper proposes a reflection on the model of evaluation that the national graduate system uses to assure the quality of the programs and the knowledge produced. Its purpose is to identify the main challenges and opportunities of this system, emphasizing the importance of the participation of the academic community and decision-makers on Science and Technology policies for the promotion of changes.

Palabras clave : Graduate Studies; Evaluation; Knowledge.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )