SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.27 número2Expansão e qualidade da educação superior: um balanço das metas 12, 13 e 14 do Plano Nacional de Educação - PNE 2014-2024Acesso e permanência na educação superior como direito: sobre os impactos das políticas de assistência estudantil e ações afirmativas na UFOB índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Avaliação: Revista da Avaliação da Educação Superior (Campinas)

versión impresa ISSN 1414-4077versión On-line ISSN 1982-5765

Resumen

SILVA, Debora Bernardo da et al. Evasion in public higher education in Brazil: a case study of the University of São Paulo. Avaliação (Campinas) [online]. 2022, vol.27, n.2, pp.248-259. ISSN 1982-5765.  https://doi.org/10.1590/s1414-40772022000200003.

Evasion is one of the most recurrent problems in higher education, be it public or private. In light of this, this article performs both a systematic review of the literature on dropout and a case study on the academic situation and the meaning of dropout experiences from the perspective of students at the University of São Paulo in the period 2010-2020. It was found that undergraduate courses in the areas of exact sciences had the highest dropout rates in the contemplated period. The intervention measures highlighted in this article guide the preparation of future proposals and diagnoses to combat evasion.

Palabras clave : dropout; higher education; public education.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )