SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número03Autoria no ensino de química: análise de textos escritos por alunos de graduaçãoParticipação em uma comunidade virtual de prática desenhada como meio de diminuir a lacuna pesquisa-prática na educação em biologia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Ciência & Educação

versión impresa ISSN 1516-7313

Resumen

TEIXEIRA, Paulo Marcelo Marini  y  MEGID NETO, Jorge. Pós-graduação e pesquisa em ensino de biologia no Brasil: um estudo com base em dissertações e teses. Ciência educ. [online]. 2011, vol.17, n.03, pp.559-578. ISSN 1516-7313.

This paper presents the results of a study that describes 351 dissertations and theses on the teaching of Biology in Brazil, showing some trends in these works, based in the following descriptors: author and advisor for the work; academic degree; institution of origin for the work; year of defense; geographical distribution; and sponsorship. The results are presented in such a way as to make explicit the data on the institutional base that supports this field of investigation and the trends in research on Teaching Biology in Brazil.

Palabras clave : Research; Science Education; Biology Teaching; Dissertations; Thesis; Brazil.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )