SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número30A Formação de professores leitores literários: uma ligação entre infância e idade adulta?A presença John Dewey na Constituição do ideário educacional renovador índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Educação em Revista

versión impresa ISSN 0102-4698

Resumen

ALVES, Nilda. Compassos e descompassos do fazer pedagógico. Educ. Rev. [online]. 1999, n.30, pp.65-76. ISSN 0102-4698.

Through the metaphor of music, the author presentsimportant aspects of the daily built history of school are identified: a) the “pedagogização” of knowledge, b) the “grupalização” and c) the creation of a way to “think of thought”. It is also presented an analysis of three documents of different times of Brazilizn Education: The BrazilianLetter of Democratic Education (1946) and One More Time Convoked - A government and people’s manifesto.

Palabras clave : Pedagogical Practice; Conflict Pedagogy; School.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )