SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.05 número03Mudanças e resistências na construção da cultura da avaliação institucionalAvaliação de desempenho docente em estágio probatório em uma instituição pública de ensino superior índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Avaliação: Revista da Avaliação da Educação Superior (Campinas)

versión impresa ISSN 1414-4077

Resumen

ALMEIDA, Ana Maria Freire da Palma Marques de. A abordagem etnográfica para o estudo da avaliação do rendimento acadêmico em curso de pós-graduação em ciências agronômicas. Avaliação (Campinas) [online]. 2000, vol.05, n.03, pp.37-45. ISSN 1414-4077.

The article relates twelve years of experience with academic evaluation, specifically in the field of agronomic science. The present study had as objectives: 1. to analyze the meaning of evaluation with regard to academic achievement in the Masters degree programs of Faculdade de Ciências Agronômicas (FCA) of Universidade Estadual Paulista (UNESP), Botucatu; 2. to present and to analyze the results of an ethnographic research involving the evaluation of academic achievement in the Masters degree Programs of FCA/UNESP, Botucatu; 3. to discuss the formulation of an evaluation proposal that is coherent with the Pedagogical Project of the Masters degree Program of FCA and the expectations of faculty and students.

Palabras clave : Evaluation of Academic Achievement; Higher Education; Graduate Programs; Agronomic Sciences.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )