SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número02A qualidade e ensino de graduação e o complexo exercício de propor indicadores:: É possível obter avanços?Questões, objetos e perspectivas em avaliação índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Avaliação: Revista da Avaliação da Educação Superior (Campinas)

versión impresa ISSN 1414-4077

Resumen

ESTEBAN, Maria Teresa. A negação do direito à diferença no cotidiano escolar. Avaliação (Campinas) [online]. 2014, vol.19, n.02, pp.453-462. ISSN 1414-4077.

Abstract This article aims to contribute with the debate on the quality of education in Brazil, by discussing the evaluation procedures which are in place, with emphasis on external evaluation based on standardized tests, and the democratization processes in the public school. It questions the place occupied by students and teachers in external evaluation and highlights other possible trajectories for evaluation, taking as references issues of daily life in school. It considers the necessity to discuss educational quality for the popular classes in consonance with the teachers´ movement

Palabras clave : Evaluation;; Daily School Life; Heterogeneity.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )