SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.10 número02Analisando as interações dos participantes numa disciplina de físicaConstruindo uma unidade didática conceitual sobre Mecânica Quântica: um estudo na formação de professores de física índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Ciência & Educação

versión impresa ISSN 1516-7313

Resumen

GALLEGO BADILLO, Rómulo; PEREZ MIRANDA, Royman; GALLEGO, Torres de  y  NERY TORRES, Luz. Formación inicial de profesores de ciencias en Colombia: un estudio a partir de programas acreditados. Ciência educ. [online]. 2004, vol.10, n.02, pp.219-234. ISSN 1516-7313.

In this paper, we show the results of a study focusing on the epistemological, educational and pedagogical foundations of eight Teacher Training Programs in Science, for Elementary and High School levels in the Colombian Educational System.

Palabras clave : Epistemology; Didactics; Pedagogy; Teacher Training Programs; Curriculum.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )