SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.11 número01Professor e seu trabalho: cotidiano e conhecimento escolarFormação continuada de educadores: ressignificando o papel da prática na gestão escolar e da universidade índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


ETD Educação Temática Digital

versión On-line ISSN 1676-2592

Resumen

MAGALHAES, Hilda Gomes Dutra; ROCHA, José Damião Trindade  y  DAMAS, Luiz Antônio Hunold de Oliveira. O currículo como vivência da complexidade no espaço escolar. ETD [online]. 2009, vol.11, n.01, pp.35-51. ISSN 1676-2592.

This article aims to reflect on the relationship between the curriculum and the Theory of Complexity in the institutional spaces of education, on the assumption that the curriculum organization represents not only the philosophy of the school, but also the direction of all their practices. Interdisciplinarity, as action, is the espace in which the philosophical demands of the XXI Century, neurocience and new educational theories dialogue in search of an education for a society more democratic, more cooperative and more egalitarian.

Palabras clave : Complexity; Interdisciplinarity; Curriculum.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )