SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número28Sexualização das ocupações: o caso brasileiroAutonomia e mudança no comportamento instrucional de professores: uma investigação exploratória índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Cadernos de Pesquisa

versão impressa ISSN 0100-1574

Resumo

ANDRE, Marli Eliza Dalmazo Afonso de. Um estudo da interação professor-aluno na 2ª série do 1º grau. Cad. Pesqui. [online]. 1979, n.28, pp.21-26. ISSN 0100-1574.

This study was an attempt to investigate the relationship between attention behavior of second-graders and their progress in reading. Two classrooms, one more tightly structured than the other, were observed once a week over a two-month period. Using an observation schedule validated ina previous study, the observer collected about 100 observations for each student by means of a point-time sampling technique. Results showed negative correlations between pupils inattention and reading achievement. The comparison between the two classrooms disclosed that pupils from the less structured classroom were less attentive but achieved later in reading than the students in the more structured classroom.

Palavras-chave : Relações professor-aluno; Leitura; Rendimento escolar; Ensino de 1º grau.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )