SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 númeroNUMEROESPECIAL02Vamos fazer da nossa vida uma obra de arte?Formação e atitude dos professores de educação infantil sobre violência familiar contra criança índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educar em Revista

versão impressa ISSN 0104-4060

Resumo

ALBUQUERQUE, Verônica Santos; MOREIRA, Carlos Otávio Fiúza; TANJI, Suzelaine  e  MARTINS, André Vianna. A narrativa da prática como uma estratégia de construção do conhecimento na formação superior em saúde. Educ. Rev. [online]. 2010, n.numeroespecial02, pp.191-205. ISSN 0104-4060.

This article presents some possibilities for use of practice reports, as a strategy for knowledge construction on health professionals' formation. It was developed based on a group of teachers (tutors) experiences on the Nursing Graduation Course of UNIFESO (Teresópolis, RJ). The discussion focus is the relation between learning and experience, based on John Dewey and David Ausubel reflections. Among the discussed subjects, we highlighted the valorization of previous experiences brought by students, the work on spaces of professional practice and the concept of meaningful learning.

Palavras-chave : Education; Health Education; Experience; Meaningful Learning.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )