SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.26Netnografia da reforma curricular do ensino médio brasileiroQueixa escolar e gênero: a (des)construção de estereótipos na educação índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Educação

versão impressa ISSN 1413-2478versão On-line ISSN 1809-449X

Resumo

VIEIRA, Ricardo Pedroza. CONTRIBUTIONS TO THE PROJECT OF A PHENOMENOLOGICAL-HERMENEUTICAL PEDAGOGY. Rev. Bras. Educ. [online]. 2021, vol.26, e260016.  Epub 10-Mar-2021. ISSN 1809-449X.  https://doi.org/10.1590/s1413-24782021260016.

The article is a philosophical introduction to the tradition of phenomenology and hermeneutics and an outlook of the project of a pedagogy rooted on the main issues of this tradition. It also builds a reflection on the problem of orientation amidst the teaching-learning process through a dialog with Paulo Freire and reports from the author’s own experience.

Palavras-chave : phenomenology; pedagogy; hermeneutics.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )