SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.09 número02Os Parâmetros Curriculares Nacionais (PCN) e a educação brasileira sob a supremacia do mercadoNovas tecnologias de comunicação e de informação: o que dizem as revisões acadêmicas canadenses, norte-americanas e a experiência brasileira? índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


ETD Educação Temática Digital

versão On-line ISSN 1676-2592

Resumo

FRANCO, Claudio de Paiva. Autonomia de aprendizes on-line de inglês. ETD [online]. 2008, vol.09, n.02, pp.52-60. ISSN 1676-2592.

The present study addresses how the new technologies of information and communication can promote the autonomy of learners of English. In this perspective, the role played by students and teachers carries a new meaning. Expressions like “collaborative learning” and “construction of knowledge” are employed in order to raise the reader’s awareness of the importance of online resources which favour the dialogue. Thus, students become agents in the construction of knowledge. The study finishes with the focus on the formation of the social being and the empowerment of their multiple intelligences made possible by the digital environment.

Palavras-chave : Autonomy; Internet; Multiple intelligences; Learners of English.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )