SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.29Projeto terapêutico singular: potencialidades e dificuldades na saúde mentalCondições de trabalho em escolas técnicas e formação do trabalhador em saúde índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Linhas Críticas

versão impressa ISSN 1516-4896versão On-line ISSN 1981-0431

Resumo

RODRIGUES, Marina Silva Bicalho  e  CHAGAS-FERREIRA, Jane Farias. Programs to stimulate creativity in schools: a systematic review. Linhas Críticas [online]. 2023, vol.29, e47206.  Epub 11-Maio-2023. ISSN 1981-0431.  https://doi.org/10.26512/lc29202347206.

The objective of this research was to analyze methods and results of programs that stimulate creativity developed with elementary school students through a systematic review of publications from 2018 to 2022. The search was performed in the databases of Google Scholar, Portal de Periódicos da Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES) and Education Resources Information Center (ERIC). We selected and analyzed 26 articles. The review resulted that the programs had a positive effect associated mainly with the characteristics of creative thinking and creative behavior such as fluency, flexibility and originality.

Palavras-chave : Systematic Review; Creativity; Programs; Students; Elementary School.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português | Inglês     · Português ( pdf ) | Inglês ( pdf )