SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número56DIÁLOGOS INTERCULTURAIS E AS POTENCIALIDADES DA LEI 11.645-08: OUTROS ESPAÇOS DE APRENDIZAGENS, OUTRAS LEITURAS DE MUNDOEDUCAÇÃO ESCOLAR E INTERCULTURALIDADE: A INSERÇÃO DO ALUNO INDÍGENA NO CONTEXTO URBANO EM BOA VISTA - RR índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Teias

versão impressa ISSN 1518-5370versão On-line ISSN 1982-0305

Resumo

COSTA, João Augusto Galvão Rosa  e  TERRA, Dinah Vasconcellos. O COTIDIANO DAS AULAS DE EDUCAÇÃO FÍSICA NA EDUCAÇÃO INFANTIL: OS BRINQUEDOS EM CENA. Revista Teias [online]. 2019, vol.20, n.56, pp.265-280.  Epub 19-Dez-2019. ISSN 1982-0305.  https://doi.org/10.12957/teias.2019.33110.

This work is part of the daily life of early childhood education at a school in the municipality of Duque de Caxias, located in the neighborhood of Gramacho. Discusses a scenario sparked by students of 51 and 52 classes of early childhood education for the school physical education classes. We elect the participant observation as a data collection instrument. Has as theoretical basis Michel Certeau, Morchida Kishimoto, Gilles Tizuko Brougère, Walter Benjamin, Paulo de Salles Oliveira, Johan Huizinga who guided us in reflections, discussions about the actions submitted by students who have appropriated this object in class, creating categories like imagination, imitation, representation, and reinvention of the play, because the process of (re) construction materialized several everyday dialogados content of classes.

Palavras-chave : Dailylife; Physical Education; Toy.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )