SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22Escolas rurais na Argentina (1905-1960). Um olhar panorâmicoReflexões sobre os processos de feminização e profissionalização do magistério rural mexicano no período de unidade nacional índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Cadernos de História da Educação

versão On-line ISSN 1982-7806

Resumo

REISIN, Pamela Ruth. The ruralist pedagogical movement in Uruguay and its strategies for training rural teachers (1940-1960). Cad. Hist. Educ. [online]. 2023, vol.22, e148.  Epub 07-Ago-2023. ISSN 1982-7806.  https://doi.org/10.14393/che-v22-2023-148.

The ruralist pedagogical movement in Uruguay (1930-1960) carried out a variaty of training experiences of rural education for teaching students and practicing teachers. Among these experiences were the Divulgation Center of School Practices, the Socio-Pedagogical Missions and the Normal Rural Institute. These programs relied on practical training that contemplates the singularities of the work of teachers in rural schools and strive for the integral development of the populations of the fields in Uruguay.

Palavras-chave : Movement; Rural Teachers; Uruguay; Rural education.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Espanhol | Inglês     · Inglês ( pdf ) | Espanhol ( pdf )