SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.21HORIZONTES COMPREENSIVOS DA CONSTITUIÇÃO DO SER PROFESSOR DE QUÍMICA NO ESPAÇO DA PRÁTICA COMO COMPONENTE CURRICULAR: UM ESTUDO DE CASOPLANEJAMENTO E CONDUÇÃO DE DISCUSSÕES SOBRE NATUREZA DA CIÊNCIA OCORRIDAS EM UMA SITUAÇÃO DE ENSINO FUNDAMENTADA EM MODELAGEM CONDUZIDA POR UMA PROFESSORA EM FORMAÇÃO índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Ensaio Pesquisa em Educação em Ciências

versão impressa ISSN 1415-2150versão On-line ISSN 1983-2117

Resumo

PEREIRA, WILLIAN HENRIQUE DA SILVA  e  LONDERO, LEANDRO. PHYSICS PRODUCED IN BRAZIL: DIDACTICS COLLECTIONS OF THE BRAZILIAN NATIONAL PROGRAM OF TEXTBOOKS (2018-2020). Ens. Pesqui. Educ. Ciênc. (Belo Horizonte) [online]. 2019, vol.21, e12583.  Epub 09-Nov-2019. ISSN 1983-2117.  https://doi.org/10.1590/1983-21172019210121.

We present the results of a research that analyzed the presentation of the Physics scientific production developed in Brazil, in the Physics didactics books from the Brazilian National Program of Textbooks in the years of 2018-2020. It was identified 17 citations of renowned Brazilian physicists and scientists. The results show that Brazilian physicists and the research/teaching institutions are presented in a supporting way. We discuss the need for dissemination and valorization of the Physics production developed at national level. This is absent in the analyzed books. We defend that a possible dissemination and valorization of such production could be in the presence/introduction of discussions about the history and national scientific development in the books belonging to the national program.

Palavras-chave : Brazilian Physics; Didactics Book Collections; Brazilian National Program of Textbooks.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )