SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23GÉNESE EM PORTUGAL DOS MUSEUS DE ARTE DO ESTADO COMO LUGARES DE INSTRUÇÃO PÚBLICA E SUA SUBSTITUIÇÃO PELOS MUSEUS DE CONTEMPLAÇÃO (1833-1899)LER E ESCREVER COMO POSSIBILIDADE DE UMA RELAÇÃO INFANTIL COM O TEMPO índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


História da Educação

versão impressa ISSN 1414-3518versão On-line ISSN 2236-3459

Resumo

CELESTE FILHO, Macioniro. THE BRASILIAN RURAL EDUCATION ANALYZED BY LOURENÇO FILHO IN THE EARLY 1960S. Hist. Educ. [online]. 2019, vol.23, e89570.  Epub 06-Nov-2019. ISSN 2236-3459.  https://doi.org/10.1590/2236-3459/89570.

Lourenço Filho was one of the most important intellectuals to influence the direction of Brazilian education in the 20th century. In the 1950s and 1960s, working in international organizations such as the Organization of American States (OAS), he analyzed the trajectory of rural education in the Americas. In 1962, Lourenço Filho wrote a study for the OAS on rural education, which was not published in Brazil. It is the purpose of the present work to present what this intellectual approached Brazilian rural education in this text sent to the OAS. The methodology used was the documentary analysis on the text of Lourenço Filho. The objective is to present the unpublished contribution in Brazilian publications of this author when dealing with rural education in the early 1960s.

Palavras-chave : Rural education; Lourenço Filho; Organization of American States.

        · resumo em Português | Espanhol | Francês     · texto em Português     · Português ( pdf )