SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.35 número1DIMENSIONAMENTO DO QUADRO DE FUNCIONÁRIOS DAS ESCOLAS DE EDUCAÇÃO BÁSICA NO BRASILABANDONO, REPROVAÇÃO, REFORÇO ESCOLAR: RESPOSTAS DE DIRETORES AO QUESTIONÁRIO CONTEXTUAL DA PROVA BRASIL índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Política e Administração da Educação

versão impressa ISSN 1678-166Xversão On-line ISSN 2447-4193

Resumo

VIEIRA, ALEXANDRO BRAGA; JESUS, DENISE MEYRELLES DE; MARIANO, CLAYDE APARECIDA BELO DA SILVA  e  LACERDA, LARA REGINA CASSANI. 10 YEARS OF NATIONAL POLICY ON SPECIAL EDUCATION IN A PERSPECTIVE OF INCLUSIVE EDUCATION: IMPLICATIONS IN ESPÍRITO SANTO. Revista Brasileira de Política e Administração da Educação [online]. 2019, vol.35, n.1, pp.229-247.  Epub 06-Dez-2019. ISSN 2447-4193.  https://doi.org/10.21573/vol1n12019.87030.

It analyzes the implications of the National Policy on Special Education from an inclusive perspective, in Espírito Santo. It dialogues with Boaventura de Sousa Santos and is a qualitative research that uses data from two studies: Special Education Policies in Espírito Santo: implications for the continuing education of public administrators of Special Education (2010-2012) and National Observatory of Special Education in the State of Espírito Santo (2012-2017). In the State, this document impacted the public policies of Special Education and highlighted challenges in the field of the right to Education.

Palavras-chave : Special Education; PNEE/2008; School Inclusion.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )