SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.24 número1Qual química ensinar? Reflexões a respeito da educação química e formação de leitores em aulas de química no ensino médioPráticas coercitivas na educação: o que dizem e o que fazem os professores índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Reflexão e Ação

versão On-line ISSN 1982-9949

Resumo

BICCA, Angela Dillmann Nunes; CUNHA, Ana Paula de Araujo  e  BIERHALS, Raquel Neutzling. Orality marks in Caderno Kzuka - a look under the perspective of cultural studies. Rev. Reflex [online]. 2016, vol.24, n.1, pp.382-401. ISSN 1982-9949.  https://doi.org/10.17058/rea.v24i1.6583.

Through this study we seek to understand how orality markers present in journalism are implicated in the constitution of youth cultural identities. Under the perspective of the Cultural Studies, we discuss, throughout the discursive approach of Cultural Representation, the ways how the Caderno Kzuka - a weekly periodic published in the South-Brazilian newspaper called "Zero Hora" - promotes a sort of Cultural Pedagogy, by incorporating typically juvenile expressions and elements into the text written in the newspaper.

Palavras-chave : Journalism; Orality; Cultural Pedagogies; Identities.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )