SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.36 número129Políticas integradas de educação e cuidado infantil: desafios, armadilhas e possibilidadesUm estudo sobre creches como ambiente de desenvolvimento índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Cadernos de Pesquisa

versão impressa ISSN 0100-1574

Resumo

OLIVEIRA, Zilma de Moraes Ramos de; SILVA, Ana Paula Soares; CARDOSO, Fernanda Moreno  e  AUGUSTO, Silvana de Oliveira. Construção da identidade docente: relatos de educadores de educação infantil. Cad. Pesqui. [online]. 2006, vol.36, n.129, pp.547-571. ISSN 0100-1574.

This work has a double goal: a) to provide evidences that help to understand learning-identity and theory-practice relationships constructed during a teacher-education formation program; and, b) to identify if such relationships are modified by the formative experiences. At the end of the program, each participant produced a paper in a self-narrative form, that was analyzed through a theoretic-methodological perspective that is known as Network of Meanings.

Palavras-chave : Early Childhood Education; Teachers; Teacher Education; Identity.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )