SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número29Educação e JuventudeGramsci, a disciplina e a organização da cultura índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação em Revista

versão impressa ISSN 0102-4698

Resumo

RIBEIRO, Marlene. A originalidade de Paulo Freire no pensamento educacional brasileiro. Educ. Rev. [online]. 1999, n.29, pp.15-30. ISSN 0102-4698.

The present text approaches the tendencies of the Brazilian education thought, standing out the originality and the present time of Paulo Freire´s pedagogy. It places the though of Freire in the perspective of a Popular Education that transcends the limits of the social classes and of the critical pedagogy. In the Brazilian education, it is based what it is intended to characterize as originality of Paulo Freire's pedagogic thought.

Palavras-chave : Popular Education; Liberal Pedagogy; Critical Pedagogy.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )