SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número37PRODOC - Núcleo de Pesquisa sobre a Profissão Docente. índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação em Revista

versão impressa ISSN 0102-4698

Resumo

HYPOLITO, Álvaro Moreira; VIEIRA, Jarbas Santos; GARCIA, Maria Manuela Alves  e  FERREIRA, Márcia Ondina Vieira. Teachers´work, professionalization and identity: contributions to the constitution of a Field of study. Educ. Rev. [online]. 2003, n.37, pp.123-138. ISSN 0102-4698.

This article delineates theoretical ways that the Teachers´ Lobour Process Research Group has developed in its academic approaches. It describes the main issues over analyses of teachers´ work, among which debates social class, professionalism, curricular restructuring, subjectivity and teacher identity.

Palavras-chave : Teachers´ Work; Professionalism; Identity.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )