SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.04 número01Meta-avaliação: o relato de uma experiência na universidade índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Avaliação: Revista da Avaliação da Educação Superior (Campinas)

versão impressa ISSN 1414-4077

Resumo

SETTON, Maria da Graça Jacintho. Os projetos de profissionalização dos estudantes da FFCH-USP: algumas considerações. Avaliação (Campinas) [online]. 1999, vol.04, n.01, pp.63-78. ISSN 1414-4077.

The purpose of this paper is to present the partial results of an academic research concerning the students of "Faculdade de Filosofia Letras e Ciências Humanas" of University of São Paulo - USP. This School and their Sociology Department, together, with the NUPES - Research Nucleum of Superior Education - USP - with the objective to make an analysis of the students profile, their expectations, their professional and academical aspirations, made it possible, under my coordination, this research. The collected information, allowed us to detect among the students the important tendencies in relation to their professional aspirations. The major tendency refers to a "cultural capital" accumulation strategy. This strategy has a distinctive effect in the very competitive labor market.

Palavras-chave : Higher Education; Cultural Capital; Professional and Academic Aspiration; Labor Market.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )