SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.07 número01Los cambios en las políticas de Educación Superior Venezolana y la profesión académicaAuto-avaliação institucional e a formação docente índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Avaliação: Revista da Avaliação da Educação Superior (Campinas)

versão impressa ISSN 1414-4077

Resumo

SIQUEIRA, Moema Miranda de. Avaliação docente: implicações éticas. Avaliação (Campinas) [online]. 2002, vol.07, n.01, pp.97-105. ISSN 1414-4077.

The article points out the importance of teacher evaluation by students, both as a tool to improve the quality of education and as a means to democratize the social relations on campus. Although recognizing the difficulties to get such a process started, this discussion proposes the implementation of a system with a constructive rather than punitive purpose. Such a process would be centered on an active learning model, with ethical implications and social commitment. Attached is a suggestion of a questionnaire which could be used for such an evaluation.

Palavras-chave : Teacher Evaluation; University Evaluation; Ethical Commitments in Evaluation; Education and Evaluation Models.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )