SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número02A qualidade e ensino de graduação e o complexo exercício de propor indicadores:: É possível obter avanços?Questões, objetos e perspectivas em avaliação índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Avaliação: Revista da Avaliação da Educação Superior (Campinas)

versão impressa ISSN 1414-4077

Resumo

ESTEBAN, Maria Teresa. A negação do direito à diferença no cotidiano escolar. Avaliação (Campinas) [online]. 2014, vol.19, n.02, pp.453-462. ISSN 1414-4077.

Abstract This article aims to contribute with the debate on the quality of education in Brazil, by discussing the evaluation procedures which are in place, with emphasis on external evaluation based on standardized tests, and the democratization processes in the public school. It questions the place occupied by students and teachers in external evaluation and highlights other possible trajectories for evaluation, taking as references issues of daily life in school. It considers the necessity to discuss educational quality for the popular classes in consonance with the teachers´ movement

Palavras-chave : Evaluation;; Daily School Life; Heterogeneity.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )