SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.28A organização do ambiente virtual de aprendizagem na EaD: o ponto de vista dos estudantesPolíticas públicas de educação financeira: do processo histórico às ações práticas em Instituições de Ensino Superior índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Avaliação: Revista da Avaliação da Educação Superior (Campinas)

versão impressa ISSN 1414-4077versão On-line ISSN 1982-5765

Resumo

MAMEDE, Walner. The technical report of the CAPES’ technical production working group: a critical view. Avaliação (Campinas) [online]. 2023, vol.28, e023022.  Epub 28-Out-2023. ISSN 1982-5765.  https://doi.org/10.1590/s1414-40772023000100034.

This paper attempted to perform an analysis of the technical report for assessment of technical and technological products born from working group by Capes, in 2019. We aimed evaluate its instrumental adequacy. Our analysis applaied the literature about characteristics that must necessarily be present in technical or technological reports to support our conclusions. As a result, we found evidence that the Capes' technical report about assessment technical and technological products doesn't suit the necessary characteristics to be established as applicable assessment instrument over other technical reports.

Palavras-chave : technical report; gray literature; assessment.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português | Inglês     · Português ( pdf ) | Inglês ( pdf )