SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.32 número01A histórica contribuição do ensino privado no BrasilAs escolas promotoras de saúde: uma via para promover a saúde e a educação para a saúde da comunidade escolar índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação

versão On-line ISSN 1981-2582

Resumo

SFORNI, Marta Sueli de Faria  e  GALUCH, Maria Terezinha Bellanda. Apropriação de instrumentos simbólicos: implicações para o desenvolvimento humano. Educação. Porto Alegre [online]. 2009, vol.32, n.01, pp.79-83. ISSN 1981-2582.

Evaluation of results from official exams revealed that Brazilian primary and secondary school children have not attained the required performance expected at this teaching level during the last years. Current research, based on the historical and cultural theory, discusses the impact of pupils’ low school performance in their formation and human development. It also presupposes that the appropriation of symbolical instruments is the process through which each subject produces the development attained by human beings.

Palavras-chave : Learning; Human Development; Evaluation; School Education.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )