SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.46 número1O projeto ético-político de bell hooks para a educação: contribuições para o campo da Educação em Direitos HumanosExperiência estética e religação do conhecimento na educação: um ensaio a partir dos pressupostos teóricos do Pensamento Complexo índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Educação

versão impressa ISSN 0101-465Xversão On-line ISSN 1981-2582

Resumo

GIOVANNETTI, Carolina  e  SALES, Shirlei Rezende. Witches in school curricula: Brazilian education curricula under antigender threat. Educação. Porto Alegre [online]. 2023, vol.46, n.1, e43604. ISSN 1981-2582.  https://doi.org/10.15448/1981-2582.2023.1.43604.

This article evaluates the effects of reactionary discourse and offensive against gender debates on basic education, especially on school curricula. We analyzed the material published on the website of the organization Escola sem Partido (No-party school). We argue that there is a dispute over basic education curricula being played against the background of ascending reactionary agenda. Content related to women's history and gender is under threat of being eliminated. The result is a witch hunt, where the contemporary witches ate the teachers.

Palavras-chave : women's history; witches; curricula; "gender idology"; No-Party Schools.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )