SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.38 número1A atuação dos grupos de interesse no âmbito do legislativo: a quem interessou a reforma do ensino médio?Percepção dos docentes da Universidade Federal do Espírito Santo – Campus de Alegre sobre a implementação de uma estrutura organizacional com foco em colegiados de cursos índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Revista Brasileira de Política e Administração da Educação

versão impressa ISSN 1678-166Xversão On-line ISSN 2447-4193

Resumo

SILVA, RAFAEL FELIX DA; ZAPSZALKA, FRANKLIN  e  RAZZOLINI FILHO, EDELVINO. Remote learning in pandemic times: an analysis of the difficulties facing graduate students. Revista Brasileira de Política e Administração da Educação [online]. 2022, vol.38, n.1, e118150.  Epub 27-Mar-2022. ISSN 2447-4193.  https://doi.org/10.21573/vol38n002022.118150.

This research aimed to identify the difficulties faced by undergraduate students at the Federal University of Paraná, concerning remote teaching. Data were collected through a questionnaire and treated using descriptive statistics, chi-square test, and Cramer’s V, in addition to content analysis. The results showed that the main difficulties faced by the students refer to the internet connection, inadequate place for studies; lack of time; excess of content; digital devices; teachers; mental health, and remote education itself.

Palavras-chave : Student Assistance; Covid-19; higher education; Digital inclusion; Information and Communication Technologies.

        · resumo em Português | Espanhol     · texto em Português     · Português ( pdf )