SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número12Observação da interação professor-aluno: uma revisão crítica índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Cadernos de Pesquisa

versión impresa ISSN 0100-1574

Resumen

CAMARGO, Dair Aily Franco de. Um estudo quantitativo sobre a reprovação no curso primário. Cad. Pesqui. [online]. 1975, n.12, pp.03-18. ISSN 0100-1574.

The study intended to verify causes and consequences of school failure through the analysis of 1300 students, divided in three groups: those who never failed (R0), those who failed once (RI) and those who failed twice (RII). Students final grades in the first four years of graded schools well as their socio-economical and intelligence level were analysed through partial and multiple correlations, analysis of variance and the Tuckey test... 

Palabras clave : Ensino primário; Taxa de reprovação; Análise quantitativa .

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )