SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número12Um estudo quantitativo sobre a reprovação no curso primárioConcepção do papel de psicólogo escolar índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Cadernos de Pesquisa

versión impresa ISSN 0100-1574

Resumen

MELLO, Guiomar Namo de. Observação da interação professor-aluno: uma revisão crítica. Cad. Pesqui. [online]. 1975, n.12, pp.19-28. ISSN 0100-1574.

In this paper the author reviews studies about teacher-pupils interaction. It is argued that classroom observation is a valid method of research on teaching and evaluation of teacher competence. The most significant work in this area are revised and analysed, and the methodological and conceptual issues are stated. Some new research trends on teaching are considered promising to the application of teacher-pupil interaction observation methods.    

Palabras clave : Relações professor-aluno; Análise crítica .

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )