SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número12Um estudo quantitativo sobre a reprovação no curso primárioConcepção do papel de psicólogo escolar índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Cadernos de Pesquisa

versão impressa ISSN 0100-1574

Resumo

MELLO, Guiomar Namo de. Observação da interação professor-aluno: uma revisão crítica. Cad. Pesqui. [online]. 1975, n.12, pp.19-28. ISSN 0100-1574.

In this paper the author reviews studies about teacher-pupils interaction. It is argued that classroom observation is a valid method of research on teaching and evaluation of teacher competence. The most significant work in this area are revised and analysed, and the methodological and conceptual issues are stated. Some new research trends on teaching are considered promising to the application of teacher-pupil interaction observation methods.    

Palavras-chave : Relações professor-aluno; Análise crítica .

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )