SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número38A reprovação na 1ª série do 1º grau: um estudo de casoMedida da expressão escrita e prova objetiva: um estudo preliminar de validade índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Cadernos de Pesquisa

versão impressa ISSN 0100-1574

Resumo

OLIVEIRA, Zilma de Moraes Ramos de  e  MANZOLLI, Maria Cecilia. Supervisão de estágio de regência em prática de ensino através de técnicas de "role playing". Cad. Pesqui. [online]. 1981, n.38, pp.14-25. ISSN 0100-1574.

This study tries to describe and to think about the work developed in the subject. Teaching Practice in Psychology at university level. It presents the principles which gruided the planning of that subject. Its objective was set as the development of the teacher role. Such principles come from the works of Jacob Levy Moreno concerning role learning. Then it describes the work done with fifty-two trainee teachers. For the supervision of this work the role playing techniques created by Moreno were used. In this supervision, the teacher's reactions to the differents classrooms situations, the teacher's spontaneity and the values included in his behavior were examined.

Palavras-chave : Práticas de ensino; Psicologia; Papel do professor.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )