SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número41Educação, cultura e poder: hipóteses sobre a importância da educação para o desenvolvimento índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Cadernos de Pesquisa

versión impresa ISSN 0100-1574

Resumen

GARDENAL, Lília  y  PAIXAO, Antônio Luiz. Ciclo básico na universidade brasileira: temas e problemas principais. Cad. Pesqui. [online]. 1982, n.41, pp.3-11. ISSN 0100-1574.

The conception of the Basic Cicle is analysed in the context of the university reform that intended to adopt a burocratic model of organization for higher education. The authors examine, first, the implications of the Basic Cicle proposal and, second, the problems encountered during its application in Brazil. The existing evaluations are criticized, in the sense that it would be necessary to interpret the indicated problems also in terms of the influence of the Basic Cicle on the power structure of the university.

Palabras clave : Ciclo básico; Ensino superior; Reforma universitária.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )