SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número41O livro didático de História do Brasil: algumas questõesFatores sócio-econômicos, estado nutricional e rendimento escolar: um estudo em 500 crianças de primeira série índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Cadernos de Pesquisa

versión impresa ISSN 0100-1574

Resumen

ARROYO, Miguel G.. Dimensões da supervisão educacional no contexto da práxis educacional brasileira. Cad. Pesqui. [online]. 1982, n.41, pp.28-37. ISSN 0100-1574.

The author discusses the function of the supervisors, administrators, inspectors and counselors in the school system, trying to define their role as educators. He proposes that they rethink their specific role inside the school from the point of view of the global social context, where the popular moviments, including the ones that fight for the access to elementary instruction, are making their presence.

Palabras clave : Orientação educacional; Prática de ensino; Cidadania; Currículos.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )