SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número46Novas políticas educacionais para velhas escolas rurais: um estudo de caso no sertão do PiauíMelhoria de ensino na universidade: um problema apenas metodológico? índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Cadernos de Pesquisa

versión impresa ISSN 0100-1574

Resumen

PENIN, Sonia Teresinha de Sousa. Uma escola primária na periferia de São Paulo. Cad. Pesqui. [online]. 1983, n.46, pp.50-58. ISSN 0100-1574.

The present article describes physical and historical characteristics of a school located in the outskirts of São Paulo, analysing it in a broader social context and in the context of the public school in São Paulo in the last decade. The author discusses data referent to students’ school performance, identifying intra-school factors (institutional, organizational and human) related to it. Not underestimating the importance of the political questions involved, the author suggests studies on the daily life within schools in order to propose efficient changes at the internal level.

Palabras clave : Ensino primário; São Paulo; Escolas Públicas; Rendimento escolar; Recursos financeiros; Estudo de caso.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )