SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número51Lidando pobremente com a pobreza: análise de uma tendência no atendimento a crianças "carentes" de 0 a 6 anos de idade índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Cadernos de Pesquisa

versión impresa ISSN 0100-1574

Resumen

PATTO, Maria Helena Souza. A criança marginalizada para os Piagetianos brasileiros: deficiente ou não?. Cad. Pesqui. [online]. 1984, n.51, pp.3-12. ISSN 0100-1574.

Brazilian educational literature based in Piaget's theory presents two different trends about cognitive characteristics of working class children. This article contains summary of basic conceptions about children capacities developed in two research centers that adopt Piaget theory. Somequestions are put together to stimulate a debate betweenopposing researchers, in order to make some advances in the knowledge about brazilian children that attend public schools.

Palabras clave : Crianças marginalizadas; Desenvolvimento cognitivo; Pobreza; Escolas públicas.

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )