SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número63Socialização e identidade racialAções da militância negra na superestrutura do Estado índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Cadernos de Pesquisa

versión impresa ISSN 0100-1574

Resumen

OLIVEIRA, Rachel de. Reflexões sobre a experiência de alteração curricular em São Paulo. Cad. Pesqui. [online]. 1987, n.63, pp.64-66. ISSN 0100-1574.

The various attempts to introduce African Studies - either as a subject or as a topic subject - in the school curriculum were the focus of the papers and debates grouped under this theme. The fundaments of the proposals already introduced were analysed. The advances and difficulties feltin the process were reported. Through the discussion about the production, selection and transmission of knowledge in the school system, we can notice a broadening of the debate on the curriculum that might fit a non-racist school.

Palabras clave : Discriminação no ensino; Currículos; Relações raciais; Discriminação racial; Negros .

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )