SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número66Trajetória ocupacional de trabalhadores das classes subalternasO ensino noturno no estado de São Paulo: um pouco de sua história e de seus problemas índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Cadernos de Pesquisa

versão impressa ISSN 0100-1574

Resumo

BRASLAVSKY, Berta. O método: panacéia, negação ou pedagogia?. Cad. Pesqui. [online]. 1988, n.66, pp.41-48. ISSN 0100-1574.

A brief view of the methods for teaching reading and spelling shows their diversity and evolution. The intention here however is not that of engaging in the polemics about suitable methods. The present shift of the debate, from a search for the "best" method into general criticism of any method (which eventually leads to condemning formal education as a whole) is of serious concern for Latin America, where schooling remains the most effective means of combating illiteracy.

Palavras-chave : Métodos de ensino; Analfabetismo; Psicologia; Pedagogia.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )