SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número710 a 6: desencontro de estatísticas e atendimentoInteração criança-criança: ressurgimento de uma área de pesquisa e suas perspectivas índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Cadernos de Pesquisa

versão impressa ISSN 0100-1574

Resumo

DAVIS, Cláudia; SILVA, Maria Alice Setubal  e  ESPOSITO, Yara Lúcia. Papel e valor das interações sociais em sala de aula. Cad. Pesqui. [online]. 1989, n.71, pp.49-54. ISSN 0100-1574.

This article discusses the concept of social interactions in order to clarify their role and value in classroom dynamics. Two aspects will be discussed: 1) the theory elaborated by Vygotsky, since it represents the basic support for a new theoretical approach to the relationship between social interactions and cognitive constructions; 2) the concept of social interactions in the school context, steming from a reflection about the so-called active pedagogies. The aim of the discussion is to reach a clearer notion about social interactions which have educational value, deserving to be promoted or stimulated by the teacher.

Palavras-chave : Relações Sociais; Sala de Aula; Desenvolvimento Cognitivo; Relações Professor-Aluno.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )