SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número76A problemática das pesquisas político-eleitorais: o currículo de matemática para a compreensão socialO cuidado às crianças pequenas no Brasil escravista índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Cadernos de Pesquisa

versão impressa ISSN 0100-1574

Resumo

MAZZOTTI, Tarso B.. Informática na educação escolar: a busca de uma nova didática magna. Cad. Pesqui. [online]. 1991, n.76, pp.24-30. ISSN 0100-1574.

The article argues that modern Pedagogy assumes that there is one and only one method of knowing, hence only one method for teaching, which is a common conception in western thought, shared by the founder of modern Didactics: Comenio. Today Comenian pressupositions are reinstalled when Pappert presents the computering family of languages, the philosophy-of-education Logo as a means to the effective surpassing of the concrete cognitive stagium into the logic-formal one, as well as when he argues that matetics may be the founding of a new society. It is also argued that Pappert, though relying on generic epistemology, only uses it as a framework rather than as the effective support of his theory.

Palavras-chave : Didática; Informática; COMENIO; Tecnologia.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )