SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número79Fato e mito: descobrindo um problema racial no BrasilUso de "provas Piagetianas" como instrumento diagnóstico: questionando uma prática consensual índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Cadernos de Pesquisa

versão impressa ISSN 0100-1574

Resumo

FRANCO, Maria Laura P. Barbosa. Listening to students: for a new approach to science and technology. Cad. Pesqui. [online]. 1991, n.79, pp.17-25. ISSN 0100-1574.

This paper offers a brief review of current debate on epistemological matrices underlying different conceptions of science and technology, seeking to bring this debate to the educational field. It presents the results of a survey on current representations of science and technology among students enrolled for the entrance examinations to Catholic University in São Paulo. Results suggest that teaching practices in this field do not seem to provide students a critical approach to science and technology in the light of objective conditions of social existence.

Palavras-chave : Ciência e Tecnologia; Epistemologia; Vestibulandos; Representações Sociais.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )