SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número82Formação do administrador da educação no Brasil: uma tentativa de periodização índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Compartir


Cadernos de Pesquisa

versión impresa ISSN 0100-1574

Resumen

CARVALHO, Anna Maria Pessoa; CASTRO, Ruth Schmitz de; LABURU, Carlos Eduardo  y  MORTIMER, Eduardo Fleury. Epistemological pressupositions for research on science teaching. Cad. Pesqui. [online]. 1992, n.82, pp.85-89. ISSN 0100-1574.

By drawing on Piaget's theory of equilibration, this paper examines aspects of the construction of knowledge, mainly scientific knowledge, using examples from Science curricula contents. It discusses the teacher's role inthe construction of knowledge by students, offering suggestions for research on science teaching in a constructivist approach.

Palabras clave : Ensino de Ciências; Integração Ensino-Pesquisa; Piaget; Psicologia Genética .

        · resumen en Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )