SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número86Movimento negro e educação do negro: a ênfase na identidadeA criança de favela em seu mundo de cultura índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Cadernos de Pesquisa

versão impressa ISSN 0100-1574

Resumo

VIANNA, Cláudia Pereira. Divergências mas não antagonismos: mães e professoras das escolas públicas. Cad. Pesqui. [online]. 1993, n.86, pp.39-47. ISSN 0100-1574.

Usually, during a first evaluation of the struggle for access and improvement in the quality of Public Schooling, we suppose that there is no disparity among those who fight for it. However, a qualitative research, from an ethnographic perspective, on the State Movement for Education (MEPE) reveals, incorporating gender relations, similaritiesand differences among the main characters of these struggles: teachers and students' mothers. Is also underlines some possible contributions that points of view of these different segments - neither opponents nor inconditional allies - may bring to the struggle for upgrading Public Schooling.

Palavras-chave : Movimentos Sociais por Educação; Mães de Alunos; Gênero; Etnografia.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )