SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número87As novas tecnologias e as relações estruturais entre educação e produçãoA escolarização do doméstico: a construção de uma escola técnica feminina (1946-1970) índice de autoresíndice de assuntospesquisa de artigos
Home Pagelista alfabética de periódicos  

Serviços Personalizados

Journal

Artigo

Compartilhar


Cadernos de Pesquisa

versão impressa ISSN 0100-1574

Resumo

SILVA, Rose Neubauer da  e  DAVIS, Cláudia. Teacher training for basic education. Cad. Pesqui. [online]. 1993, n.87, pp.31-44. ISSN 0100-1574.

The present review of Brazilian and Latin American literature on teacher training for the first four grades of elementary school attempts to outline a profile of teachers, who trains them and how they are trained, and point to the need to review the structures of training institutions. Taking into account the present outline of public policiesin the continent, the paper suggests that teachers' role will suffer radical changes. While keeping the current roles of guiding the learning process and students' cognitive and social development, besides that of agents for school/community integration, teachers should be criative agents, able to assess at every moment the cultural bearings of education.

Palavras-chave : Professores; Ensino de 1º Grau; Formação de Professores; Didática.

        · resumo em Português     · texto em Português     · Português ( pdf )